minamohebi

minamohebi

minamohebi

minamohebi

۶ مطلب در دی ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

به گزارش آستان، ریموند روان شناس آمریکایی می گوید: خلاقیت قابلیتی است که در همگان وجود دارد اما نیازمند پرورش و تقویت است. خلاقیت عبارت است از توانایی دیدن چیزها به شیوه­ های جدید، شکستن مرزها و فراتر رفتن از چارچوب ها، فکرکردن به شیوه ای متفاوت، ابداع و اختراع چیزهای جدید، استفاده از چیزهای نامربوط و تبدیل آن به شکل‌های جدید.

 

همچنین خلاقیت به معنای ابداع، نوآوری، ابتکار و آفرینندگی در تمام فعالیت های آدمی است. برای رشد و پرورش خلاقیت، بهترین زمان، سنین کودکی است. از آنجایی  که محیط خانه نقش بسیار مهمی در رشد و پرورش کودکان دارد و اساساً پرورش خلاقیت در بستر خانواده صورت می گیرد، لذا والدین می­توانند با شناخت کامل کودک و خصوصیت مراحل رشد و تربیت آنها و به کاربستن به موقع توصیه­ ها، قبل از آنکه کودکان به محیط رسمی مدرسه پای بگذارند، خلاقیت کودکان خود را پرورش دهند.

 

خلاقیت در کودکان از روش های مختلفی پرورش می یابد. قصه صوتی کودکانه گویی یکی از بهترین روش های آموزش کودکان خردسال است که لذت بردن از قصه و کتاب را به آنها می شناساند و به آنان فرصت کسب مهارت های اجتماعی، حل مسأله، گوش دادن فعال، تمرکز، تقویت مهارت های کلامی و پرورش خلاقیت را عرضه می کند.  

 

افلاطون اشاره می  کند که «پرورشی که روح کودکان از طریق قصه کسب می  کند، بسیار بیشتر از تربیتی است که جسم آنها از طریق ورزش کردن کسب می  کند.» از طریق قصه­ گویی می توان تغییرات زیادی در زمینه یادگیری، سوادآموزی و خلاقیت کودکان ایجاد کرد روانشناسان معتقدند کودکان از ۵سالگی به داستان و قصه علاقمند می  شوند. البته قصه‌گویی خلاق مستلزم یک ارتباط دوجانبه و متقابل بین قصه‌گو و شنونده است. قصه‌گو با نقل‌ شفاهی‌ یک‌ داستان، برای‌ شنوندگان‌ خود، امکان‌ تصویرسازی‌ ذهنی‌ را فراهم‌ می‌سازد. 

 

 همچنان‌ که‌ کودک‌ قصه‌ را می‌شنود و صحنه‌ها، عمل‌ داستان‌ و شخصیت‌های‌ آن‌ را خلق‌ می‌کند، توانایی‌ تجسم‌ و خیالبافی‌ که‌ مبنای‌ تصور خلاق‌ است‌، در وجود او شکوفا می‌شود. از میان‌ داستان‌ها به‌ ویژه‌ داستان‌های‌ تخیلی‌ یا علمی‌ ـ تخیلی‌ می‌توانند در فعال‌ کردن‌ قدرت‌ تخیل‌ و ایجاد روح‌ نوجویی‌ و حس‌ کنجکاوی‌، ابزاری‌ مناسب‌ باشند. استفاده‌ هوشمندانه‌ از داستان‌ تخیلی‌، نه‌ تنها حس‌ آینده‌ کودکان‌ را غنی‌ می‌سازد، بلکه‌ جانی‌ تازه‌ به‌ تخیل‌ آنها می‌بخشد و توانایی‌ کنترل‌ و تسلط به‌ تغییرات‌ را در آنها بالا می‌برد.

 

روش  های متعددی برای تشویق کودکان به فعالیت خلاق، از طریق داستان و قصه  گویی وجود دارد. روش هایی مانند نقل قصه های بدون پایان و تشویق کودکان به تکمیل آنها، نقل قصه های بدون عنوان و تقاضا از کودکان برای انتخاب عنوان، شرکت دادن کودکان در نمایش های خلاق برای ساختن داستان، تصویرگری و نقاشی بر اساس داستان. 

 

بر اساس گزارش آستان،الکس‌ اسبورن‌ که‌ از صاحب‌نظران‌ در زمینه‌ خلاقیت‌ و مؤسس‌ بنیاد آموزش‌ خلاقیت‌ است‌، می‌گوید: «برای‌ به‌ دست‌ آوردن‌ حداکثر تمرین‌ خلاقیت‌ از داستان‌های‌ کوتاه‌، باید بکوشیم‌ که‌ با خواندن‌ قسمت‌ اول‌ داستان‌ و فکر کردن‌ درباره‌ قسمت‌ آخر و نوشتن‌ داستان‌ متفاوت‌ از داستان‌ اصلی‌، اثری‌ بهتر از آن‌ خلق‌ کنیم‌.» همچنین پیشنهاد می‌شود که‌ قسمتی‌ از یک‌ داستان‌ کوتاه‌ که‌ کودکان‌ با آن‌ آشنایی‌ ندارند، خوانده‌ شود و پس‌ از اینکه‌ شخصیتی‌ در داستان‌ معرفی‌ شد یا حادثه‌ای‌ رخ‌ داد، از آنها خواسته‌ شود مسائلی‌ را که‌ احتمالاً در پاراگراف‌ بعدی‌ به‌ وقوع‌ خواهد پیوست‌، پیشگویی‌ کنند. پس‌ از اجرای‌ این‌ تمرین‌، کودکان‌ باید در گروه‌های‌ کوچک‌تر، به‌ اظهارنظر در مورد نحوه‌ پایان‌ یافتن‌ داستان‌ بپردازند. 

 

ای‌ پال‌ تورنس‌ نیز که‌ از محققان‌ برجسته‌ در زمینه‌ خلاقیت‌ است‌، توصیه‌ می‌کند که‌ پس‌ از نقل‌ داستان‌، از کودکان‌ بخواهید اصل‌ مطلب‌ را به‌ شکل‌ یک‌ تصویر، یک‌ شعر یا شعار، یک‌ تم‌ یا علامت‌ انتزاعی‌ خلاصه‌ کنند. روش‌ دیگر، تشویق‌ کودکان‌ برای‌ یافتن‌ راه‌حل‌های‌ ظریف‌ برای‌ مسئله‌ یا گره‌ اصلی‌ یک‌ داستان‌ است‌. روش‌ دیگری‌ مرسوم‌ به‌ «تور جادویی‌» نیز توسط تورنس‌ به‌ کار رفته‌ است‌. در این‌ روش‌، او تکه‌ تورهای‌ نایلونی‌ در اختیار کودکان‌ گذاشته‌ و از آنها می خواست خودشان‌ را در قالب‌ هر کس‌ یا هر چیزی‌ که‌ دوست‌ دارند، تجسم‌ و نقش‌ آن‌ را بازی‌ کنند. سپس‌، تمام‌ گروه‌، با توجه‌ به‌ نقش‌هایی‌ که‌ هنرپیشگان‌ برای‌ تور جادویی‌ انتخاب‌ کرده‌اند، ‌داستانی‌ را خلق می‌کنند .

 

 بسیاری‌ از صاحب‌نظران‌ و مربیان‌ هنر نیز نقاشی‌ همراه‌ با قصه‌گویی‌ را توصیه‌ می‌کنند. جان‌ لینکستر می‌گوید: «من‌ برای‌ تشویق‌ دانش‌آموزان‌ جوان‌، بالغ‌ و بزرگسال‌ به‌ انجام‌ انواع‌ کارهای‌ هنری‌ خلاق‌، از داستان‌ها استفاده‌ کرده‌ام‌. داستان‌ گفتن‌ نوعی‌ سرگرمی‌ است‌ ولی‌ رسم‌ داستان‌ همزمان‌ با آنچه‌ گفته‌ می‌شود، هیجان‌انگیزتر است‌ .دستور‌ آن‌ به‌ شرح‌ زیر است‌: ١. تمام‌ مدتی‌ که‌ داستان‌گفته‌ می‌شود، آن‌ را رسم‌ کنید. ٢. با یک‌ یا چند وسیله‌ یا مواد ترسیمی‌ رسم‌ کنید. ٣. تا پایان‌ داستان‌، کار رسم‌ کردن‌ را ادامه‌ دهید.» روش‌ دیگر، درست‌ کردن‌ مواد خواندنی‌ با استفاده‌ از حرف‌های‌ کودک‌ است‌. به‌ این‌ ترتیب‌ که‌ مربی‌ داستان‌هایی‌ را که‌ کودک‌ می‌گوید، با جملات‌ خودش‌، در همان‌ موقع‌، روی‌ ورقه‌هایی‌ می‌نویسد و برای‌ او می‌خواند. در این‌ روش‌ توصیه‌ می‌شود که‌ بگذارند بچه‌ها آزادانه‌ و بدون‌ ترس‌ و فشار صحبت‌ کنند، زیرا این‌ عوامل‌، بازدارنده‌ خلاقیت‌ است‌ .

 

تمام‌ روش‌ هایی‌ که‌ برای قصه‌گویی خلاق بیان شد، به‌ راحتی در خانه‌ و مدرسه‌ قابل‌ اجرا است‌. نکته‌ مهم‌ آن‌ است‌ که‌ در حین انجام‌ این‌ فعالیت‌ها، از انتقاد و ارزیابی‌ کودکان‌ پرهیز کنید و آنها را به‌ رقابت‌ وادار نکنید. لازم‌ است‌ که‌ به‌ ایده‌های‌ نو و ابتکاری‌ که‌ توسط آنان‌ ارائه‌ می‌شود، بها داده‌ شود و داستان‌ها متناسب‌ با سن‌ آنها انتخاب‌ شود.

  • mina mohebbi
  • ۰
  • ۰

در کشور ایران میانگین مطالعه روزانه کمتر از یک دقیقه است. این درحالی است که کتاب خواندن والدین حتی باعث رشد و تکامل ذهنی و رفتاری کودکان می‌شود. خوب است فرهنگ کتاب خواندن را در خود و کودکمان گسترش دهیم و با آگاهی بیشتر درباره نوع کتاب و تناسب آن با سن فرزندمان تصمیم‌گیری کنیم.

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های توسعه توانمندی‌های کودک، کتاب خواندن برای وی است. شاید پیش خود فکر کنید کودکان با خواندن کتاب فقط مدتی را در کنار مادر یا پدر به آرامش سپری می‌کنند و تنها فایده آن خوب به خواب رفتن کودک است. شاید هم از اینکه کودکتان از شما می‌خواهد که مدام برایش کتاب بخوانید، خسته شده‌اید اما اشتباه نکنید. این کار نه تنها برای امروز کودک مفید است بلکه روی شخصیت آینده وی نیز تأثیر مستقیم دارد.

● تکوین شخصیت کودک خواندن داستان کودکانه و قصه نقش بسیار مهمی در تکوین شخصیت کودک دارد. در سنین زیر سه سال به ویژه در زمینه‌های زبان آموزی و آموختن کلمات تازه، نقش بسیار مهمی دارد. در سنین بالاتر، گنجینه لغات کودک به سرعت وسیع و اطلاعاتش غنی می‌شود. کودک به کمک قصه و شعرخوانی، یا گوش دادن به آن و یا بازگو کردن قصه‌هایی که شنیده است، چگونگی بیان احساسات، عواطف و افکار را آموخته و یاد می‌گیرد که چگونه در برخورد با مشکلات شخصی اعتماد به‌نفس داشته باشد.

● تفکر، تخیل و اخلاق داستان‌ها و اشعاری که کودکان می‌خوانند و می‌شنوند، اثر عمیقی در فکر و روحیه، تخیل و قوت تصور آنان می‌گذارد و ایشان را برای شیوه معاشرت با دیگران آماده می‌سازد. در ضمن از طریق قصه‌ها و داستان‌های خوب، کودک به بسیاری از ارزش‌های اخلاقی مانند مقاومت در برابر زور، راستگویی، امیدواری، جوانمردی، طرفداری از حق و حقیقت و نتایج آن پی می‌برد و تلاش می‌کند خود را در دنیای واقعی مشابه شخصیت‌های موجه داستان جلوه بدهد.

● آموزش احترام به نظر جمعی آموختن مشارکت در حل مساله و احترام به نظر جمعی، از نتایج مستقیم کتابخوانی برای کودکان است. پشت سر هم بودن و پیوستگی منطقی صحنه‌های کتاب، کودک را سرگرم می‌کند و به ذهن او نظم منطقی می‌دهد. آن دسته از کودکان که در دوره پیش از دبستان به قصه‌ها گوش داده‌اند و با صداها و واژه‌ها و معنای آن‌ها به صورت شنیداری آشنا شده‌اند، در سنین مدرسه و با برخورد با شکل نوشتاری کلمات معنی آن‌ها را سریع‌تر درک می‌کنند. یکی از راه‌های کنترل هیجانات کودکان، خواندن کتاب داستان‌هایی است که به کودکان یاد می‌دهد ابتدا هیجانات خود را بشناسند و سپس به درستی حالت خود را بیان و آن را کنترل کنند.

● انتخاب کتاب برای کودکان مساله انتخاب کردن کتاب مناسب، با توجه به انبوه کتبی که در اختیار شماست، مشکلی اساسی است. سعی کنید کتابی را برای فرزند خود انتخاب کنید که: حتماً در گذشته آن را خوانده و محتوای آن را پسندیده باشید، احتمال می‌دهید برای کودک جالب توجه است و از خواندن آن لذت می‌برد، اطلاعات عمومی‌مناسبی را در باره جهان اطراف به کودک می‌دهد، به کودک کمک می‌کند تا احساس کند که توانایی‌هایی دارد که تاکنون به آن‌ها توجه نکرده است و در سایه تلاش و کوشش می‌تواند آن‌ها را به‌دست آورد، به کودک کمک می‌کند که بداند در دنیای اطراف او کودکان دیگری هم هستند که شرایط مشابهی با او دارند و با آن مشکل به‌خوبی کنار آمده‌اند یا آن را حل کرده‌اند. کتابی مفید است که با تحریک حس کنجکاوی، کودک را به سؤال کردن بیشتر تشویق می‌کند، گاهی اصلاح رفتارهای ناشایستی که کودک دارد و نمی‌توانید یا نتوانسته‌اید با بیان مستقیم در رفع آن‌ها بکوشید، در قالب خواندن کتاب با همان مفهوم راحت‌تر است. به‌طور مثال اگر کودک از شستشوی دست و صورت یا به حمام رفتن امتناع می‌کند، کتاب «دست‌هایت را بشوی» یا «چرا باید دست‌هایم را بشوم وقتی کثیف نیستند» پیام مناسبی برای این کودک دارد.

خواندن این کتاب برای کودک که با توجه وی نیز همراه باشد، به شما کمک می‌کند که آنچه در ذهن خود دارید، در قبال پیام داستان به کودک بفهمانید. در سنین زیر دو سال، از کتاب‌های نرم، پارچه‌ای و مقاوم که در هر صفحه، یک تصویر کامل و مشخص دارند و داستان آن‌ها بسیار کوتاه است، استفاده کنید. در این سنین توجه به بزرگی قطع کتاب و زیاد بودن تصاویر آن مهم‌تر از متن کتاب است. شما می‌توانید در خواندن هر صفحه از کودک نیز کمک بگیرید تا آنچه می‌بیند توضیح بدهد یا از وی درباره تصاویر سؤال کنید. در دوره دو تا چهار سالگی، داستان‌های کوتاه هدفمند و کتاب‌های حاوی اشعار ساده و داستان‌هایی که از زندگی روزمره کودک سرچشمه گرفته‌اند (غلبه بر ترس از تاریکی، دور نشدن از والدین به هنگام خروج از منزل، سلام کردن، نظم و انضباط و...) کتاب‌هایی که مضمون واحدی دارند (درباره شکل‌های هندسی، رنگ‌ها، حیوانات، آب و هوا و..) مناسب‌ترند. به طور معمول کودکان تمایل زیادی به تکرار این نوع داستان‌ها دارند که بد نیست گاهی از ایشان بخواهید برای شما آنچه در باره تصاویر می‌دانند، بازگو کنند. برای کودکان پیش‌دبستانی کتاب‌هایی با داستان بلند، لطیفه، قصه‌های محلی و سنتی که ترسناک نباشند، با مضمون مسائل زندگی روزمره (راست‌گویی، کنترل خشم، کنار آمدن با هم‌سن و سالان و....) سودمندند. از انتخاب کتاب‌هایی که واقعه‌ای ترسناک را یادآوری می‌کنند یا در انتها نکته آموزشی مناسبی را القا نمی‌کنند، خودداری کنید.

● کی کتاب بخوانیم؟ هر وقت کودک تقاضای گوش دادن به کتاب‌خوانی را داشت یا تا زمانی که کودک با حوصله به سخنان شما گوش می‌دهد، کتابخوانی را ادامه دهید. هیچ‌گاه بیش از حد به مطالعه کتاب اصرار نکنید چون این امر نتیجه معکوس دارد و کودک را از کتاب گریزان می‌سازد. فراموش نکنید اگر خودتان ساعاتی از روز را به مطالعه نپردازید، توجه کودک را به مطالعه به سختی می‌توانید جلب کنید. گاهی مطالعه درحضور کودک، تمایل وی را به آوردن کتاب‌هایش و خواندن آن‌ها بیشتر می‌کند. پیش از خواب، زمان مناسبی برای گوش کردن به کتاب‌خوانی شماست.

● چگونه کتاب بخوانیم؟ در برنامه کتاب‌خوانی باید به کودکان اجازه داد که وسط صحبت بدوند و با طرح نظر یا سؤال چیزی را که متوجه نشده‌اند، دوباره بپرسند تا بهتر بفهمند. به طور معمول، بچه‌ها دوست دارند که قصه‌های شنیده شده را دوباره بشنوند. بازگویی قصه‌های شنیده شده به‌وسیله خودشان یا شما فایده‌های بسیاری دارد زیرا علاوه بر پرورش قدرت حافظه، تمرین مناسبی برای تقویت قدرت بیان بچه‌ها نیز هست. رفتار، به ویژه چهره شما کمک بسیار مؤثری به برداشت مفاهیم کتاب می‌کند. او ضمن اینکه به کلمه‌هایی که به تصاویر داستان جان می‌بخشد توجه دارد، در تمام مدت به اخم و لبخند، ترس و بیم و سایر عواطف شما نیز چشم می‌دوزد. به هر شیوه‌ای که برای کودک خود کتاب بخوانید، همراهی شما به او کمک می‌کند که به تدریج مهارت‌های فردی خود را گسترش داده و تکامل بخشد. فراموش نکنیم که اغلب برای سنین بالاتر از دو سال برنامه مشخصی برای تقویت توانایی‌های کودک در خانواده‌ها پیگیری نمی‌شود و همین سال‌هاست که شالوده موفقیت در آینده را پایه‌ریزی می‌کند.

 

 

  • mina mohebbi
  • ۰
  • ۰

تعمیر موبایل

کاربران گوشی های موبایل عموما با مشکلات خاصی رو به رو می‌شوند که آزاردهنده هستند. برخی از کاربران با نحوه حل و تعمیر این مشکلات آشنایی ندارد، از اینرو ما در این مقاله قصد داریم به معرفی 10 مشکل گوشی های موبایل پرداخته و روش تعمیر و رفع آن ها را هم شرح دهیم. با موبایل کمک همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با مشکلات رایج گوشی های موبایل و نحوه تعمیر آن ها

امکان ندارد که از گوشی موبایل استفاده کنید اما حداقل با برخی از مشکلات رایجی که برای این گجت ها پیش می‌آید سر و کله نزده باشید. برای رفع یا تعمیر این مشکلات روش ها و راه حل های خاصی وجود دارند که باید با توجه به شرایط کاربر از سوی آن در نظر گرفته شوند، با این حال اغلب کاربران با روش های محل و تعمیر مشکلات مورد نظر چندان آشنایی ندارند.

بنابراین در این مقاله قصد داریم به معرفی 10 مشکل گوشی های موبایل پرداخته و روش تعمیر و رفع آن ها را هم شرح دهیم. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل شرح داده شده سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها راهنمایی دقیق تری بخواهید. با ما همراه باشید.

10 مشکل گوشی های موبایل : مشکل خالی شدن شارژ گوشی

خالی شدن زود هنگام شارژ باتری گوشی یا به بیان دیگر نگه نداشتن شارژ توسط گوشی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که کاربران این گجت ها با آن مواجه هستند. برای جلوگیری از بروز این مشکل شما باید سعی کنید میزان انرژی مصرفی دستگاه را کاهش دهید. با انجام کارهایی مثل کم کردن نور صفحه نمایش، قطع اتصال های غیر ضروری مثل بلوتوث، موبایل دیتا و غیره، روشن نگذاشتن صفحه نمایش گوشی در شرایطی که به آن نیاز ندارید و غیره می‌توانید تا حدی با مشکل خالی شدن شارژ گوشی مقابله کنید.

10 مشکل گوشی های موبایل و آموزش تعمیر و رفع آن ها

اما اگر شدت خالی شدن شارژ باتری گوشی شما به قدری زیاد است که انجام مسائل یاد شده تاثیری روی آن نمی‌گذارند، باید به فکر تعویض باتری گوشی خود باشید. حتما دقت کنید که تعویض باتری گوشی را به فرد یا مرجعی قابل اعتماد واگذار کنید. بدون تردید موبایل کمک یکی از بهترین گزینه های پیش رویتان برای انجام این کار است. موبایل کمک تعویض باتری گوشی های موبایل را با گارانتی اورجینال بودن و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با سرویس تعویض موبایل این شرکت و نحوه استفاده از آن توصیه می‌کنیم حتما مقاله

10 مشکل گوشی های موبایل : مشکل شارژ نشدن گوشی موبایل

شارژ نشدن گوشی یکی از شکه کننده ترین مشکل گوشی های موبایل محسوب می‌شود که برای خیلی از کاربران رخ داده است! تصور کنید گوشی خود را به شارژ می‌زنید اما شارژ نمی‌شود؟! مشکل از چیست؟ عوامل متعددی وجود دارند که می‌توانند در این راستا دخیل بوده و منجر به بروز مشکل در گوشی شما شده باشند. برای مثال ممکن است شارژری که از آن استفاده می‌کنید خراب باشد یا پریز برقی که از آن استفاده می‌کنید معیوب باشد. برای رفع مشکل شارژ نشدن گوشی موبایل حتما از راه حل هایی استفاده کنید که در

اما اگر با انجام کارهایی که در مقاله ضمیمه شده شرح دادیم باز هم مشکل شارژ نشدن باتری گوشی هوشمندتان رفع نشد، باید به تعمیر سخت افزاری گوشی روی آورید چون بدون تردید مشکل از اجزای داخلی گوشی شماست و به احتمال خیلی زیاد برد USB و سوکت شارژ گوشی نیاز به تعویض دارند. برای یک کارشناسی دقیق و تعمیر موبایل خود با ضمانت و در سریع ترین زمان ممکن می‌توانید از سرویس تعمیرات موبایل شرکت موبایل کمک استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه کافیست با شماره‌ی 75147-021 تماس بگیرید.

 

10 مشکل گوشی های موبایل : تایپ اشتباه کلمات

یکی دیگر از رایج ترین مشکل گوشی های موبایل و کاربران این محصولات مربوط به تابپ اشتباه کلمات می‌شود! این امر ممکن است بنا به دلایل متعددی رخ دهد. برای مثال آشنا نبودن شما با صفحه کلید یا کیبوردهای لمسی مجازی می‌تواند یکی از اصلی ترین دلایل بروز این مشکل باشد. همچنین بکارگیری صفحه کلیدهای مجازی با دکمه های کوچک هم می‌تواند عامل دیگری باشد که منجر به بروز مشکل تایپ اشتباه باشد. برای رفع این مشکلات شما فقط می‌توانید توانایی خود در بکارگیری کیبوردهای لمسی را افزایش دهید.

10 مشکل گوشی های موبایل و آموزش تعمیر و رفع آن ها

اما در خیلی از موارد دیده شده که تایپ اشتباه کاربران به دلیل پیش بینی کلمات توسط کیبورد مجازی ایجاد می‌شود. کیبوردهای مجازی عموما قابلیت پیش بینی و تصحیح خودکار کلمات را دارند که قابلیتی کاربردی است، اما از آنجایی که ما فارسی را با حروف انگلیسی (اصطلاحا فینگلیش) تایپ می‌کنیم، کیبورد مجازی گوشی در شناسایی کلمات دچار مشکل می‌شود و کلمات را به اشتباه تصحیح می‌کند. برای رفع این مشکل باید قابلیت پیش بینی کلمات کیبورد را متوقف کنید و تنظیمات آن را بهینه سازی نمایید. برای آشنایی با نحوه انجام این کار به مطالعه مقاله 

10 مشکل گوشی های موبایل : باز شدن خودکار برنامه ها

یکی دیگر از مشکلاتی که اغلب کاربران گوشی های اندرویدی با آن سر و کله زده‌اند مربوط به باز شدن خودکار برنامه می‌شود! برای مثال تصور کنید در حال مرور بخش تنظیمات گوشی خود هستید و ناگهان اپلیکیشن تلگرام به صورت خودکار در گوشی باز و دعوتنامه عضویت شما در کانال تلگرام خاصی ارائه می‌شود! اگرچه این مشکل اغلب برای کاربران گوشی های اندرویدی رخ می‌دهد، اما گاها در آیفون و آیپدهای اپل هم شاهد بروز این مشکل هستیم. دلیل بروز این مشکل با اپلیکیشن های مخرب و ویروسی که در گوشی شما نصب است ارتباط دارد! برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویروس های اندروید به

 

10 مشکل گوشی های موبایل : شکستن صفحه نمایش

یکی از مهم ترین و رایج ترین مشکل گوشی های موبایل مربوط به ظرافت و دوام کم آن ها می‌شود. گوشی های موبایل ظریف هستند و در برابر ضربه و نیروهای جانبی حساس عمل می‌کنند. بنابراین در حین بکارگیری این گجت ها باید کمال دقت را صرف کنید تا خدای نکرده گوشی از دستتان نیفتد و دچار آسیب نشود. با این حال جالب است بدانید که شکستن صفحه نمایش یا ال سی دی گوشی های موبایل یکی از رایج ترین مشکل این محصولات است که عموما در اثر افتادن گوشی از دست کاربر رخ می‌دهد.

10 مشکل گوشی های موبایل و آموزش تعمیر و رفع آن ها

اگر ال سی دی یا صفحه نمایش گوشی شما شکست و قصد تعویض آن را داشتید، به هیچ عنوان گوشی را به دست تعمیرکاری که نمی‌شناسید و به کارش اعتماد ندارید نسپارید. توصیه می‌کنیم برای تعویض ال سی دی گوشی خود حتما از کارشناسان تعمیر موبایل کمک و سرویس آنلاین این شرکت استفاده کنید. موبایل کمک سرویس تعویض ال سی دی گوشی های موبایل را با بهترین کیفیت ممکن، گارانتی و در کوتاه ترین زمان ارائه می‌کند. برای آشنایی بیشتر با سرویس تعویض ال سی دی شرکت موبایل کمک به

10 مشکل گوشی های موبایل : درست کار نکردن دوربین

با پیشرفتی که شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام داشته‌اند، کیفیت عملکرد دوربین گوشی های موبایل بیش از پیش حائز اهمیت شده است. این امر سبب شده که خود به خود درست کار نکردن دوربین گوشی ها به یکی از مهم ترین مشکل گوشی های موبایل تبدیل شود. درست کار نکردن دوربین گوشی ها ممکن است به عوامل متعدد و متفاوتی وابسته باشند. برای مثال اگر گوشی شما کلا به دوربینی با کیفیت نه چندان مطلوب مجهز باشد، هیچ راه حلی به جز خرید یک گوشی جدید با دوربین قوی تر پیش رویتان قرار نخواهد داشت.

10 مشکل گوشی های موبایل و آموزش تعمیر و رفع آن ها

اما در برخی شرایط دوربین گوشی با کیفیت است و به مرور از کیفیت عملکرد آن کاسته می‌شود و مشکلاتی برایش ایجاد می‌شود. برای مثال خط و خش افتادن روی لنز دوربین می‌تواند منجر به از بین رفتن کارایی آن شود. در برخی شرایط هم دوربین خیلی از گوشی ها به تدریج با هاله های رنگی پوشانده می‌شوند یا بنا به دلایل نامعلوم کلا از کار می‌افتند! برای رفع این مشکلات باید به تعمیر سخت افزاری موبایل روی آورید. باز هم توصیه می‌کنیم که برای تعویض دوربین گوشی خود حتما آن را به تعمیرکار مجرب و قابل اعتمادی بسپارید. کارشناسان تعمیر شرکت موبایل کمک با در اختیار داشتن جدیدترین ابزارهای نوین تعمیرات موبایل می‌توانند تعویض دوربین گوشی را شما را انجام داده و بهترین را برای رفع مشکل گوشی های موبایل ایجاد کنند.

10 مشکل گوشی های موبایل : از کار افتادن گوشی در اثر آب خوردگی

یکی دیگر از رایج ترین مشکل گوشی های موبایل آب خوردگی است! گوشی ها از اجزای الکترونیکی بسیار ظریف و حساسی تشکیل شده‌اند که تماس آب با آن ها می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به بار آورد. در بسیاری از موارد دیده شده که گوشی کاربران در اثر تماس با آب دچار سوختگی یا بهتر بگوییم از کار افتادگی می‌شود. این از کار افتادگی می‌تواند در اجزای سخت افزاری متعدی همچون برد یا ال سی دی گوشی رخ دهد.

10 مشکل گوشی های موبایل و آموزش تعمیر و رفع آن ها

 

بهترین کاری که شما می‌توانید برای نجات یا تعمیر یک گوشی آب خورده انجام دهید این است که از مراحل عنوان شده در مقاله تبعیت کنید. اگر نتوانستید گوشی آب خورده خود را نجات دهید، توصیه می‌کنیم که نا امید نشوید و شانس خود را برای آخرین بار امتحان کنید و از کارشناسان موبایل کمک بخواهید تا نگاهی به گوشی شما بیندازند و تلاش خود را در راستای تعمیر گوشی انجام دهند. کارشناسان واحد تعمیر موبایل کمک با دقت گوشی آب خورده شما را بررسی و اجزای سخت افزاری از کار افتاده آن را شناسایی خواهند کرد و در صورت موافقت شما نسبت به تعویض آن ها اقدام می‌نمایند.

10 مشکل گوشی های موبایل : اعتیاد کاربر به گوشی!

10 مشکل گوشی های موبایل و آموزش تعمیر و رفع آن ها

مشکلی که در این قسمت معرفی می‌کنیم در اصل به خود گوشی مربوط به نمی‌شود و مشکلی است که برای کاربر آن به وجود می‌آید! اعتیاد به گوشی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که این محصولات برای کاربرانشان به ارمغان آورده‌اند. گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام، فیسبوک، اپلیکیشن های مسنجری همچون تلگرام، وبگردی کردن و غیره همگی سبب شده‌اند که ما بخش عظیمی از زمان خود را صرف کار با گوشی کنیم و از انجام سایر کارهای خود و صرف زمان با دوستان، آشنایان و فامیل  غافل شویم. بنابراین اعتیاد به گوشی به یکی از رایج ترین مشکل گوشی های موبایل تبدیل شده و کاربران را به شکل محسوس تحت تاثیر قرار داده است. متاسفانه برای رفع این مشکل نمی‌توان به تعمیرات سخت افزاری یا راه حل های نرم افزاری تکیه کرد! بلکه باید در رویکرد خود تغییر ایجاد کنیم. ایجاد این تغییر اگرچه خیلی سخت است، اما مطمئن باشید که نتیجه عالی را برایتان به همراه خواهد داشت.

10 مشکل گوشی های موبایل : مشکل کم شدن سرعت گوشی

یکی دیگر از رایج ترین مشکل گوشی های موبایل مربوط به افت سرعت عملکرد آن ها در گذر زمان می‌شود. تمام گوشی های موبایل با این مشکل رو به رو هستند و نمی‌توان مدعی شد که گوشی های خاصی از آن مستثنا خواهند بود، اما عموما کند شدن گوش در محصولات رده پایین و با حافظه داخلی کمتر زودتر از سایر محصولات اتفاق می‌افتد. برای رفع مشکل کند شدن گوشی موبایل توصیه می‌کنیم از روش ها و راه حل هایی استفاده کنید که

10 مشکل گوشی های موبایل و آموزش تعمیر و رفع آن ها

در نظر داشته باشید که کند شدن گوشی ها حداقل در 90 درصد موارد با مسائل نرم افزاری ارتباط دارند و ناشی از مشکلات سخت افزاری نیستند. با این حال اگر برای رفع کند بودن گوشی خود با مشکل مواجه هستید و کندی گوشی با روش های نرم افزاری یاد شده از بین نمی‌رود، می‌توانید از کارشناسان واحد تعمیر و پشتیبانی موبایل کمک راهنمایی بخواهید.

10 مشکل گوشی های موبایل : پر شدن حافظه گوشی

10 مشکل گوشی های موبایل و آموزش تعمیر و رفع آن ها

جمع‌بندی

  • mina mohebbi
  • ۰
  • ۰

در کشور ما به رغم وجود گنجینه های علم و معرفت و داستان‌ها و افسانه های زیبا و آموزنده، اولیا و مربیان بیشترین وقت خود را به مسائل آموزشی کودکان اختصاص می دهند و دانش آموزان نیز در خانه و مدرسه بیشتر اوقات خود را صرف یادگیری های غیر فعال کرده، ازسختی و خشک

در کشور ما به رغم وجود گنجینه های علم و معرفت و داستان‌ها و افسانه های زیبا و آموزنده، اولیا و مربیان بیشترین وقت خود را به مسائل آموزشی کودکان اختصاص می دهند و دانش آموزان نیز در خانه و مدرسه بیشتر اوقات خود را صرف یادگیری های غیر فعال کرده، ازسختی و خشکی دروس و اضطراب امتحان و نمره رنج می برند.

بدین ترتیب اغلب اولیا و مربیان از هدف اصلی تعلیم و تربیت که پرورش انسان های خلاق، مبتکر و کارآمد است، بازمی مانند.

هدف از ذکر این مطالب آشنایی اولیه با روش های قصه خوانی و قصه گویی برای کودکان دبستانی است که نقش بسزایی در رشد و شکوفایی خلاقیت در کودکان دارد.

ادبیات کودکان چیست؟
ادبیات کودکان شامل قصه، شعر، نمایش، افسانه و داستان است. ادبیات کودکان عبارت است از تلاشی هنرمندانه در قالب کلام، برای هدایت کودک به سوی رشد، با زبان و شیوه ای مناسب و در خور فهم او.

به بیانی دیگر، ادبیات عبارت است از چگونگی تعبیر و بیان احساسات، عواطف و افکار به وسیله ی کلمات در اشکال و صورت های گوناگون.

ادبیات، کودک را در همه ی اوقات زندگی پرورش می دهد و باعث مسرت خاطر، وسعت تخیل و قوت تصور او می شود و نیز نیروی ابتکار و ابداع به او می بخشد.

داستان‌ها و اشعاری که کودکان می خوانند و می شنوند اثری عمیق در فکر و روحیه ی آنان می گذارد و ایشان را برای رویارویی با مسائل رشد و معاشرت با دیگران آماده می سازد و نیز در درک و فهم مشکلات زندگی آنان را یاری می کند.

ادبیات کودک، به ویژه در زمینه های زبان آموزی و آموختن کلمات تازه به کودکان، نقش قاطعی دارد.

هدف های برنامه ی ادبیات کودکان در آموزش و پرورش دوره ی ابتدایی
1- کمک به پرورش قدرت بیان و عواطف و افکار کودکان.
2- تقویت و پرورش نیروی تخیل در کودکان.
3- تحریک قوه ی ابتکار و ابداع در کودکان.
4- ایجاد عشق و علاقه به ادبیات در کودکان.
در تعریف ادبیات کودکان می توان گفت: مجموعه ی نوشته ها، سروده ها و گفتارهایی است که از طرف بزرگسالان جامعه برای استفاده ی خردسالان فراهم می آید، یا خردسالان خود خالق آن هستند.
5- رشد اعتماد به نفس کودک و علاقه مند ساختن او به آزادی و عدالت اجتماعی.
6- برآورده کردن نیازهای عاطفی کودک و آماده ساختن او برای دریافت پیام های اخلاقی و انسانی و شهروندی خوب بودن.

تأثیر قصه کودکان
داستان و قصه نقش بسیار مهمی در تکوین شخصیت کودک دارد. از طریق قصه ها و داستان های خوب، کودک به بسیاری از ارزش های اخلاقی پی می برد.

پایداری، شجاعت، نوع دوستی، امیدواری، آزادگی، جوانمردی، طرفداری از حق و حقیقت و استقامت در مقابل زور و ستم ارزش هایی هستند که هسته ی مرکزی بسیاری از قصه ها و داستآن ها را تشکیل می دهند.

پرورش حس زیبایی شناسی در کودک، متوجه ساختن کودک به دنیایی که اطرافش را فرا گرفته، پرورش عادات مفید در کودک، تشویق حس استقلال طلبی و خلاقیت کودک هدف های اصلی طرح قصه کودکانه های خوب برای کودکان است.

رغم وجود گنجینه های علم و معرفت و داستان‌ها و افسانه های زیبا و آموزنده،اولیا و مربیان بیشترین وقت خود را به مسائل آموزشی کودکان اختصاص می دهند و دانش آموزان نیز در خانه و مدرسه بیشتر اوقات خود را صرف یادگیری های غیر فعال کرده، ازسختی و خشکی دروس و اضطراب امتحان و نمره رنج می برند.

بدین ترتیب اغلب اولیا و مربیان از هدف اصلی تعلیم و تربیت که پرورش انسان های خلاق، مبتکر و کارآمد است، بازمی مانند.

هدف از ذکر این مطالب آشنایی اولیه با روش های قصه خوانی و قصه گویی برای کودکان دبستانی است که نقش بسزایی در رشد و شکوفایی خلاقیت در کودکان دارد.

  • mina mohebbi
  • ۰
  • ۰

تعمیر کارترییج پرینتر

آیا در خانه یا محل کار پرینتر قدیمی دارید که چند ماه است استفاده نشده؟ شاید شما فکر کنید که این پرینتر قابل استفاده نباشد اما اگر این پرینتر قدیمی از نوع جوهرافشان باشد می توان کاتریج خشک شده ی آن را به طریقی تعمیر و استفاده کرد.

 

کاتریج ها در نوع های گوناگونی وجود دارند اما نوع معمول آن که در اکثر پرینترها به کار می رود با نام DOD شناخته می شود که ما در اینجا یعنی “هاو کن یو” و در این قسمت ۲ روش تعمیر آن را به شما آموزش خواهیم داد.

نکته

جدا کردن کاتریج از پرینتر کار بسیار راحتی است که از توضیح آن خودداری می کنیم اما اگر در جدا کردن آن با مشکل مواجه شدید می توانید به راحتی به دفترچه ی راهنمای پرینتر مراجعه کرده یا با جستجوی مدل پرینتر خودتان در اینترنت روش دقیق جدا کردن کاتریج را مشاهده کنید.

 

روش اول: روش آب

1ابتدا به دنبال سینک بگردید که بتوان آن را تا ۴/۳ پر از آب داغ کرد.

 

 

2تعدادی برگه ی روزنامه یا دستمال کاغذی آماده کرده و کنار سینک بگذارید.

 

 

3طبق دستورعمل پرینتر کاتریج آن را جدا کنید (ترجیحا از کاتریج مشکی شروع کنید).

 

 

4سینک را حداکثر تا۴/۳ از آب داغ پر کنید.

 

 

5قسمت خروجی جوهر کاتریج را در آب داغ فرو کنید؛ اگر کاتریج مسدود نشده باشد بلافاصله مقداری جوهر وارد آب می شود اما اگر مسدود باشد حدودا ۵ الی ۲۰ دقیقه طول می کشد تا آب جوهری شود.

 

 

6پس از اینکه مجرای خروجی جوهر باز شد کاتریج را با دستمال کاغذی یا با برگه ی روزنامه خشک کرده و درون پرینتر نصب کنید.

 

 

7حال پرینتر را آزمایش کنید و اگر مشکل کاتریج رفع شد این عمل را برای کاتریج های دیگر نیز تکرار کنید.

روش دوم: روش مکش

8ابتدا جاروبرقی را روی کمترین مکش تنظیم کنید، کاتریج جدا شده را روبروی لوله ی جارو برقی بگیرید.

 

 

9پس از چند ثانیه مکش جاروبرقی را بالا برده تا مجرای کاتریج باز شود.

 

 

10جوهر خارج شده را با دستمال کاغدی پاک کرده و کاتریج را نصب کنید.

 

  • mina mohebbi
  • ۰
  • ۰

قصه و تأثیر آن در تربیت کودکان

در کشور ما به رغم وجود گنجینه های علم و معرفت و داستآنها و افسانه های زیبا و آموزنده، اولیا و مربیان بیشترین وقت خود را به مسائل آموزشی کودکان اختصاص می دهند و دانش آموزان نیز در خانه و مدرسه بیشتر اوقات خود را صرف یادگیری های غیر فعال کرده، از سختی و خشکی دروس و اضطراب امتحان و نمره رنج می برند. بدین ترتیب اغلب اولیا و مربیان از هدف اصلی تعلیم و تربیت که پرورش انسان های خلاق، مبتکر و کارآمد است، باز می مانند.

 

فواید قصه کودکانه در کودکان:

 

1-   کمک به پرورش قدرت بیان و عواطف و افکار کودکان.

2-   تقویت و پرورش نیروی تخیل در کودکان.

3-   تحریک قوه ی ابتکار و ابداع در کودکان.

4-   ایجاد عشق و علاقه به ادبیات در کودکان.

5-   رشد اعتماد به نفس کودک و علاقه مند ساختن او به آزادی و عدالت اجتماعی.

6- برآورده کردن نیازهای عاطفی کودک و آماده ساختن او برای دریافت پیام های اخلاقی و انسانی و شهروندی خوب بودن.

در کل داستان و قصه نقش بسیار مهمی در تکوین شخصیت کودک دارد. از طریق قصه ها و داستان های خوب، کودک به بسیاری از ارزش های اخلاقی پی می برد. پایداری، شجاعت، نوع دوستی، امیدواری، آزادگی، جوانمردی، طرفداری از حق و حقیقت و استقامت در مقابل زور و ستم ارزش هایی هستند که هسته ی مرکزی بسیاری از قصه ها و داستآنها را تشکیل می دهند وهمچنین قصه گویی باعث ممارست کودکان در مهارتهایی نظیر گوش دادن، تجسم، تصور وخلاقیت می شود.

قصه های کودکان چگونه باید باشد :

1)     همخوان با احساسات و علاقه آنها باشد .نه مبتنی بر دنیای بزرگسالان .

2)     دارای ساخت داستانی مناسب کودکان باشد . انگیزه تعقیب را در کودکان ایجاد کند .

3)     طولانی و ملال آور نباشد ، کوتاه  باشد .

4)     پیچیده و دارای شخصیت های متعدد نباشد .

5)     هم خوانی فرهنگی در قصه ها رعایت شود .

6)     قصه ها نباید بلافاصله لو برود و کودک تا آخر آن حدس بزند .

7)     قصه هایی که تاثیر مثبت داشته باشدند انتخاب شود ، مثل شجاعت ، دوستی به جای دشمنی  .

8)     حاوی واژگان فراوان نباشد همچنین جذاب باشد .

9)     کتاب قصه را کودک بپسندد( طراحی ، نقاشی ،زیبایی ظاهری )

از قصه مهمتر کسی که قصه را می گوید می باشد . تمرین ، تسلط ، دوست داشتن قصه و قصه گویی و شناخت دنیای کودک از ضرورت های کار قصه گویی است

شرایط قصه گو :

1)     قصه را خوانده باشد و زیر و بم های قصه و فضای مناسب کلامی را بداند .

2)     قصه ای که خودمان دوست داریم را بگوئیم کودک از خطوط و چهره قصه گو بی علاقه گی را می فهمد .

3)     از فضای قصه بیرون نرود ( قطع قصه ،گفتگو یا خوردن )

4)     صبور و با حوصله باشد (شتاب برای تمام کردن ، پاسخ سئوالات دانش آموز ندادن )

5)     حرکات قصه گو و صدایش خیلی مهم است .

6)     تکیه کلام نا به جا نداشتن .

7) رابطه عاطفی برقرار کردن .

8) لحن و حرکات قصه گو وقتی به پایان قصه نزدیک می شود باید آرامش بخش باشد .

9) قصه گو دارای لکنت زبان نباشد .و تو دماغی صحبت نکند .

10) آراستگی ، ظاهر و لباس قصه گو باید مطلوب باشد .

ابزار اصلی قصه ی کودکانه گو برای انتقال داستان به شنونده، صدا و کلمه هایی است که ادا می شود. اگر قصه گو در استفاده ی مؤثر از کلمه ها و صدای خود دقت کافی نداشته باشد، حتی بیان بهترین و هیجان انگیزترین داستآنها هم ضعیف از کار درخواهد آمد.

 چهره و حرکات قصه گو:

به طور کلی رفتار، به ویژه چهره ی قصه گوی خوب کمک بسیار مؤثری به شنونده می کند. شنونده ضمن این که به کلمه هایی که به تصاویر داستان جان می بخشد توجه دارد، در تمام مدت به قصه گو نیز چشم می دوزد . چهره ی قصه گو اغلب آیینه ی تمام نمای آن قصه است و به آن چه شنوده می شنود، جان می بخشد.

قصه گوی خوب باید چهره ای قابل انعطاف داشته باشد تا اخم و لبخند، ترس و بیم و سایر عواطف را  نشان دهد و بر تأثیر قصه گویی بیفزاید. حالات چهره باید منطبق بر حالت های داستان باشد و هرگز نباید به کاریکاتور تبدیل شود مگر آن که داستان چنین ایجاب کند.

حرکات باید طبیعی باشد، نه برنامه ریزی شده. به جای اداها و حالت های اضافه و تمرین شده ای که معمولاً درگذشته به عنوان فن بیان آموخته می شد، باید حرکت ها خودانگیخته باشد تا به تأثیر قصه بیفزاید. در هر حال، در یک قصه گویی موفق، چهره چیزی است که می تواند در بیان بهتر قصه، به قصه گو کمک کند، ولی نباید بیش از سایر جنبه های این هنر به آن توجه کرد.

    مزایای قصه گویی ،برای خود والدین:  هنر قصه گویی نیازمند آن است که خودتان داستان های زیادی بخوانید. با قصه گویی نه تنها دل وجان کودکان را شاد میکنید، بلکه کودک درون خود را هم می پرورید. قصه گویی فعالیت جالبی است که پیوند کودک- ولی را مستحکم می سازد.

 

  • mina mohebbi